Anmälan till Hinderbanekursen

4 + 3 =

VAD TRÄNAR VI PÅ?

Sporten hinderbana kännetecknas med att löpning varvas med flertalet fysiska, ofta överkropps krävande hinder, men möjligtvis även mentala hinder som ska genomföras innan deltagaren får springa vidare. Det finns en stor bredd av hinder som man kan stöta på som utmanar din fysiska teknik, greppstyrka, löpteknik,  bär och kast kapacitet. Även din smidighet kan sättas på prov. Vi har genomfört många hinderbanelopp världen över och granskat de hinder som ofta förekommer på lopp som Tough Viking, Toughest & Tors Trophy

VAD FÅR DU?

Rolig & allsidig träning som förbereder dig för ditt livs äventyr med stöd av en ledare som deltagit i både VM & EM sedan 2016. Medlemskap i vår klubb; Enköping OCR. Därmed också gratis deltagande på våra egna lopp 2024 men även Tors Trophy (5/7-7/7) i Eskilstuna. Till Tors Trophy och även Tough Viking kommer du få möjlighet att vara med i en ”guidad” grupp där du kommer bli peppad och få stöd genom hinderbanan. 

GREPPSTYRKA

Greppstyrkan är en viktig del för många hinder där överkroppsstyrkan är i fokus.

Det finns även olika tekniker man kan använda sig av för att underlätta för greppstyrkan. 

LÖPNING & PACEING

Löpteknik kan förbättra hur fort du springer men även hur mycket energi du gör av med. 
En annan viktig del inom OCR är att försöka spara energi till de delar av banan där man tror komma behöva det som mest. Då är det bra om man kan pacea. 

HINDERTEKNIK

Teknik kan öka en persons kapacitet rejält att genomföra ett hinder. Den kan se till att man klarar hindret snabbare, lättare eller bara helt enkelt tar sig igenom det. 

STYRKA & KONDITION

En bra blandning av styrka och kondition är nyckeln för att lätt klara av hinderbanor. Beroende på banans karaktär behöver man mer eller mindre av den ena eller den andra.